Fraudebewustwording

"Ik heb deze man zo vaak aan de telefoon gehad en iedere keer hadden we een zeer prettig gesprek. Ik kan de man als het ware uittekenen, daarbij was hij complimenteus en belangstellend. Ik kan gewoon niet geloven dat hij dit bedrijf voor tonnen heeft opgelicht! "

Voorbeeld van een training: fraudebewustwording.

Steeds meer bedrijven krijgen te maken met een vorm van fraude. Vaak gaat een tijd verstreken voordat medewerkers van een bedrijf door hebben dat 'er iets niet goed gaat' .

"Tijdens onze laatste ontmoeting, droeg de cliënt een brace om allebei haar armen. Zij had veel pijn en slikte daarvoor pijnstillers. Ze werd echt belemmerd in haar dagelijkse leven. En nu blijkt dus dat dit allemaal nep was."

Daarbij komt, dat als de medewerker wel het gevoel heeft dat er iets niet klopt in het verhaal van de cliënt, het erg moeilijk is om aan te tonen wat er nu werkelijk aan de hand is.

Hoe fraudebewust zijn uw medewerkers?

Door inzicht te geven en het werken met praktijkcases wordt het fraude bewustzijn verhoogd.

Tijdens de training kunnen de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Wat is fraude?
    Er wordt uitgebreid stilgestaan bij het onderwerp: hoe, waar en wanneer komt fraude nu voor. En hoe zit dat in uw branche?
  • Waarnemen en interpreteren
  • Fraude indicatoren
    Wanneer moeten we aan fraude gaan denken?
  • Fraude onderzoek
    Wie kan een fraude onderzoek verrichten en hoe verloopt dit onderzoek?
    Mag je altijd observeren?
  • Juridische aspecten
    Aan welke regels zijn we gebonden; aangifte doen bij justitie.

De locatie van de training wordt in overleg bepaald.

Gezien de aard van de training is het maximum aantal deelnemers 12 personen.