Security awareness

Voorbeeld van een training security awareness aan de balie:

"Als medewerker aan de balie van het bedrijf ben je van alle markten thuis.
Een klantvriendelijke houding zorgt er voor dat de klanten veelvuldig en graag bij je langs komen. Daarbij ben je alert op de procedures en zorgt ervoor dat alle afspraken naar wens verlopen. Een conflict zie je als een uitdaging…."

In de dagelijkse praktijk wil het nog wel eens anders lopen. Door met uw personeel een aantal afspraken weer eens op een rijtje te zetten kunt u de security awareness verhogen.

In de training zal aandacht zijn voor:

  • De receptionist
  • Wat wordt er van je verwacht in deze functie?
  • Security awareness
    Met ruime aandacht voor criminele risico's, preventieve maatregelen, daders.
  • Welke procedures zijn van toepassing binnen het bedrijf.
  • Communicatie
    Met aandacht voor het werk aan de balie, telefoongedrag, waarnemen en interpreteren.
  • Omgaan met conflicten
  • Rollenspel met een trainingsacteur

Nadat op bovenstaande wijze aandacht is besteed aan de theorie zal in dagdeel 2 op een praktische wijze worden geoefend. Een trainingsacteur zal daarbij een belangrijke rol spelen. Als 'levend oefenmateriaal' kan een acteur op deskundige wijze laten zien wat het effect van bepaald gedrag is. Door gebruik te maken van verschillende cases zal dit dagdeel zeer praktijk gericht zijn. Een belangrijk hulpmiddel daarbij is de videocamera. De rollenspellen kunnen worden opgenomen en het effect van het getoonde gedrag kan daardoor worden teruggezien.

De locatie van de training wordt in overleg bepaald.

Gezien de aard van de training is het maximum aantal deelnemers 12 personen.